onsdag, augusti 18, 2010

PELLE P. MINNS MAGNUM


Bildtext: Tom Selleck spelade privatdeckaren Magnum på TV i många år.
En hälsning från Pelle P. i Örebro kom på eftermiddagen via mail.
"Magnum Roy, som tävlade de sista åren på nittiotalet, är en häst som är värd att nämna i sammanhanget med Mats Karlsson.
Jag spelade 1000 kr vinnare på Magnum när Camilla Larson körde honom på Jägersro två dagar före julafton 1998. Jag fick över 30.000 kr kontant i handen. Har aldrig träffat vare sig Mats eller Camilla men skicka gärna en hälsning till dem. Min julafton det året firade jag grundligt med mina kusiner och deras barn och det var inte svårt att vara frikostig med julklappar den gången.
Dessutom vill jag tacka för en småtrevlig hemsida som det alltid är roligt att slå upp".
Tack för det och förhoppningsvis läser både Camilla och Mats vår hemsida emellanåt och jag ska kolla om de läst det här när jag träffar dem i samband med att Mats ska firas på Örebro-travet på fredag.
Magnum Roy (en son till Firm Tribute) vann 12 lopp under en karriär som inbringade mer än 700.000 kr.