måndag, november 29, 2010

ANONYMT PÅHOPP - FRÅN VEM?

Monica Thyresjö fick kritik av undertecknad eftersom hon stryper Örebro Travsällskap. Nu har jag blivit anonymt påhoppad av någon på Forum på kollegan Peter Walltins hemsida, peterwalltin.se.
Den 12 november gick signaturen "Fundersam" till våldsam attack på A-tränaren Peter Walltin.
På Peters hemsida på Forum menade han eller hon att Peter inte hade rätt att engagera sig i travets föreningsliv om han inte sopade rent utanför sin egen dörr. Bland annat menade "Fundersam" att det var fel av Peter Walltin att ha ett annat jobb vid sidan av sitt travtränarjobb.
Det var startskottet och sedan dess har debatten rasat på Walltins Forum - den som vill kan gå in på peterwalltin.se och ta del av debatten.
Signaturen "Pensionär" tror sig ha blivit påhoppad av en kvinna på högsta nivå som skriver under signaturen "Sandlådenivå".
I samma insändare beskyller denna "Sandlådenivå", mig, undertecknad, för bitterhet.
Måste erkänna att det känns lite konstigt att bli indragen i debatten och påhoppad anonymt. Några bevis för sin misstanke om att påhoppet kommer från "högsta nivå" redovisar inte "Pensionär".
Jag valde nyligen att här på min blogg kritisera travbanans andre vice ordförande Monica Thyresjö, för hennes inskränkta beteende när det gäller Örebro Travsällskap. Det har väckt uppmärksamhet och jag har fått mycket positiv respons och inlägget har bl.a. citerats på ASVT:s uppfödarblogg.
Däremot har jag inte fått en enda negativ reaktion - förutom anonyma påhopp.
Mycket kan säkert sägas om undertecknads person men...bitterhet...är inget jag hinner bära på i en ständigt omväxlande och skengalopperande travtränarkarriär.
Till skillnad från Peter Walltins blogg innehåller inte vår hemsida något Forum men åsikter är förstås alltid välkomna på mailen under vanliga adressen 9451karlsson@telia.com.
Vill Monica Thyresjö försvara sitt beteende finns det plats för att både publicera och kommentera hennes inlägg.
Är det någon som vill säga något i travdebatten kan jag ställa upp med hjälp att hantera språket eftersom jag fått det verktyget i min hand. Jag har då och då hjälpt till med skrivelser och inlägg för att underlätta för dem som inte har den möjligheten. Hör av er i så fall.