söndag, augusti 29, 2010

RUNE OCH GÖRAN OM KUSKTOPPEN

Två av dem som vet mest om Örebro-travets historia på bild: Rune Johansson och Göran Abrahamsson.
På tal om "Bästa kusken genom tiderna" säger de två så här:
Rune: - Oerhört svårt att bedöma olika tiders kuskar. Det har funnits många skickliga kuskar på Örebro under årens lopp. Vad jag tycker om mig själv som kusk? Det var nog inget extra. Jag hade många fina hästar.
Göran: - Har inte bestämt mig för vem jag vill ha som listetta. Det finns ju olika tidsåldrar i Örebro-travets historia och varje tidsålder har ju haft sina stjärnkuskar. Jag har som sagt inte bestämt mig men kan i alla fall påminna om Bengt Nilsson. Han vann uppemot 50 lopp på Örebro-travet varje år i tio år från Örebro-travets start 1954. När han var som värst i farten sa folk ´Bengt kan vinna med en getabock´.