lördag, augusti 28, 2010

NISSE RENSTRANDS FÖRSLAG TILL KUSKTOPP

Jag bad nyligen min gamle vän örebroaren Nils Renstrand, med ett långt liv i travsporten som spelare, hästägare, journalist med mera, att han skulle göra sin ranking av Örebro-travets bästa kuskar genom tiderna. Han hade vänligheten att skicka det här mailet efter moget övervägande:
"Min rank blir:
1. Calle Lindblom, med mariginal.
Förmågan att få starttröga hästar att blixtra till spetsen är få förunnat.
Att få hästar att löpa avslappat så att de ser nästan kalla ut varvet kvar,
men när han ber om det blir det ett jäkla svar som ofta ger vinst. Tycker
att han är ganska komplett. Platsar som jag ser det bland landets 10 bästa
i dagsläget.
2. Sven Berggren, oxå han med "guld" i fingrarna.
3. Owe Persson
4. Per Sundberg
5. Bengt Andersson, kunde sätta dit dom när han ville. (Ville inte alltid...)
Det får räcka. Alltid något. Finns säkert någon jag glömt.
Mange hilsen
Nisse