lördag, november 13, 2010

CALLE HAR BOTAT SIG SJÄLV

Calle Lindblom var ordentligt i farozonen när tömmen gick av när han körde Ginkas Fria Flamma i torsdags.
Jag har känt Calle i många år och här talar vi kanske om Buster Keatons överman - Calle är "Stenansiktet nr 1" vilka tokigheter som än händer runt omkring honom.
Ändå vill jag påstå att 54-årige Lindblom var aningen skakad när vi sammanstrålade någon minut efter att han kastat sig ur Ginkas sulky. Dessutom hade han ont i vristen och haltade och morgonen efter visade det sig att han även var öm i ena armen, som fått sig en törn.
Det hindrade dock inte Calle att vinna två lopp på Romme på fredagskvällen och just när detta skrives är han på väg till Gävle för flera styrningar på Gävles V75-dag.
Hallå där Calle, hur mår du?
- Ingen fara. Jag har behandlat mig själv med Tiger Balsam och det har gjort susen. Bara jag inte trampar snett är det OK, hälsar Calle.
Fotnot: Tiger Balsam är ett 5000 år gammalt läkemedel som innehåller kamfer, mentol, kajeputolja, avmentoliserad mintolja och kryddnejlikolja. .