onsdag, mars 30, 2011

ANNA DEL MAR LUNCH-VANN

Anna del Mar (nr 2) vinner på lunchen. Foto: Göran Abrahamsson.
Med Carl Johan Jepson i sulkyn kunde Anna del Mar ta sin första årsseger 2011 på Örebros lunchtrav på onsdagen. Jepson gjorde en mycket kompetent start från svåra spår 2 och med en häst som inte alltid är med på noterna vid voltstart.
Sedan ledde han loppet från start och in i mål.
- Men jag trodde jag gjort ett misstag när jag koncentrerade mig på hästen jag hade i ryggen och sedan fick problem att hålla dem ifrån mig som attackerade långt ut i banan, sa Jepson.
- Nästa gång är det nog bäst att köra undan i tid, menade Färjestads-kusken.
Anna del Mar har haft problem i vinter eftersom banorna inte tillåtit att starta barfota. Nu var det skolöst på alla fyra och det gav Anna den kick hon behövde.
Anna har fått en hel del ridträning av vår medhjälpare Sofia Adolfsson under vårvintern och är också inkvalad till monté. Det är något hon ska prova på framöver.
Med den här segern gick stallet över halvmiljonen inkört 2011 och det är fortfarande tre starter kvar att göra på första kvartalet. Shamrock Best ikväll på Solvalla och Helium och Singing Tua på Åby imorgon, torsdag.