lördag, september 28, 2013

EVERT ADAMSSON PÅ LÄNK

Min gode vän Evert Adamsson, som lärde mig så mycket om travsport när jag var ung, var med i Postkodmiljonären på TV4 ikväll.
Evert var travjournalist på NA på den gamla goda tiden och inte bara skicklig på trav utan också en stilist. Han var så mycket annat också och flyttade så småningom med fru Greta till Laholm där han bl.a. blev författare.
Vid ett lyckligt tillfälle på Fornaboda för många år sedan spurtvann jag med fina stoet Fågelsång, som Evert ägde och hade fött upp. När jag körde mitt första lopp (med en häst som hette Gogo Girl) var jag tvåa bakom Evert som vann med Riviera. Det var 1973.
Jo Evert var även en kunnig travkusk.
Och allmänbildad.
Se hur det gick för Evert i frågesporten på den här länken.
Snart fyller han 87 år - grattis Evert i förskott!
http://www.tv4play.se/program/postkodmiljon%C3%A4ren?video_id=2452177