söndag, november 27, 2011

NY KOLLEGA PÅ TRAVET



Maria Ottosson bakom Steamship. Foto: GA.
Maria Ottosson är senaste tillskottet bland Örebros proffstränare. Lycka till, kollega!
Här är utmärkta nättidningen Travnets presentation:
Maria Ottosson - Örebro

Bakgrund: Började köra ponnytrav 1993, fortsatte senare med varmblod. Har jobbat hos många tränare på Örebrotravet. Vann mitt första lopp hos Åke Lindblom tillsammans med hästen Rebecka A.E. Jobbade under många år hos Göran Karlsson, amatör och Örebrotravets banveterinär. Under de åren hade jag fina framgångar med hästarna Offspring och Pickering. Under 2011 har jag smygstartat min verksamhet med sommarbete och inkörning av ettåringar samt jobbat med mina egna hästar.

Hur ser din verksamhet ut år 2017: Jag har en verksamhet med 20 hästar på min gård 2,5 mil från Örebrotravet. Gården finns i Odensbacken.

Det bästa under 2011: Att jag trots att oddsen var riktigt dåliga, lyckats få tillbaka Fourth W.I.C. till start efter en väldigt svår skada i våras

Främsta egenskap: Positiv.

Dold talang: Väldigt duktig på att laga mat.