lördag, januari 17, 2009

HATTEN AV FÖR BRA BLOGG

Bildtext: Så här såg Saint Cloud ut minuterna innan lastning till Åbys V75-tävlingar på lördagsmorgonen. Laddad, eller ? Bild: AIK.

Travronden har några bra bloggare - och några dåliga. Jag har tidigare tipsat om Christoffer Ekmark men också Henrik Ingvarsson skriver bra grejor. Här följer hans senaste. Långt ner i texten finns en länk till en dokumentär om Lars Winnerbäck, ett bra program om en känd artist. Titta på den om ni har tid. Nu åker vi till Göteborg och försöker få så bra utdelning som möjligt med Nicke Boy och Saint Cloud. Vi hörs! Här kommer Ingvarssons färska blogg:
Henrik Ingvarsson Igår 22:37:
Going i DN, skandaler och hatten av!
[Igår 22:37]: Miraklet i New York, gala och konstig bedömning.


Vad finns det att säga om en pilot som nödlandar ett flygplan utan fungerande motorer i en flod mitt i New York, på ett sätt att samtliga (!) passagerare överlever?Tja, antingen kan man ju dra till med det som en av de överlevande utbrast:"Hatten av".Eller så kan man ta i lite mer.Det skulle nog jag göra. Om jag hade varit med och väckts från de döda av denne man. Denna människa som gjorde att de som fanns med på det där planet nu får gåvan att fortsätta följa barnens uppväxt. Får möta ännu en vår, en sommar. Ett liv. Dricka ett glas vin och bara vara. När de nu är mogna för det.Jag hade faktiskt nog tagit i lite mer. Än hatten av. Men personen var säkert i chock.*** Hatten av liksom. Roligt ju.***När DN på Stan, DN:s "nöjestidning", redogör för vårens sportbegivenheter den här veckan dyker han bara upp. Going Kronos. På två ställen.Det är såklart Elitloppet som avses. Man är bara lika förvånad varje gång. Det hjälps inte. Och det bevisar ännu en gång att Elitloppet är så mycket större än allt annat.***Jag har inte varit i Göteborg vid festligheterna i kväll, bara sett spektaklet på teve. Blev det några skandaler?Tja, jag vet inte. Mest uppseendeväckande och närmast var i alla fall att Järvsöviking inte blev Årets Kallblod, utan slentrianmässigt pappa Faksen. Sedan kan man givetvis diskutera det faktum att Opal Viking kammade noll. Årets Äldre Häst borde han nog absolut ha blivit.Men nu öppnar baren där nere. Nu börjas det...Och jag är inte bakis i morgon, ha! (jag måste ju säga nåt...).***Men största skandalen idag? Att inte Spangmigutten blev diskad på Romme. Huva.***Missade ni dokumentären om Lars Winnerbäck, den enastående ödmjuke, finns den här. Så säger vi godnatt med denna. Och det finns bara en sak att tillägga.Hatten av.henrik.ingvarsson@travronden.se

Inga kommentarer: